Kalite Yönetim Birimi Çalışmaları
20 Mart 2024

Kalite Yönetim Birimi Çalışmaları

ØSKS çerçevesinde yürütülen tüm çalışmaların koordinasyonu sağlanır.

 

ØKurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmalar takip edilir. Yıllık bazda yıllık hedefler çalışanların görüşü de alınarak üst yönetim tarafından belirlenir. Hedeflerin gerçekleştirilmesine yönelik Hedef eylem planları (HEP) hazırlanır. Hedeflerin gerçekleştirme düzeylerine yönelik değerlendirme toplantıları yapılır.

 

ØBölüm kalite sorumluları ile koordineli çalışılarak bölümlerin SKS yönelik, mevcut durumu; hedefler, öz değerlendirme sonuçları, DÖF, güvenlik raporlandırma, istatistiki veriler, eğitim, enfeksiyon oranları, el hijyeni uyumu, gösterge hedefleri, vb. sonuçları Üst yönetim, bölüm yöneticileri, bölüm kalite sorumlularının katılımı ile yılda en az bir kez olmak üzere değerlendirilir, gerekli iyileştirme faaliyetleri başlatılır.

 

ØÖz Değerlendirme Prosedürüne göre yılda en az bir kez olmak üzere göre öz değerlendirme yapılır. Öz değerlendirme sonucunda tespit edilen uygunsuzluklar üst yönetime rapor edilir. Gerekli iyileştirme çalışmaları ve düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır.

 

ØGüvenlik Raporlama Sistemi (GRS) ilişkin süreçler, Güvenlik Raporlama Sistemi prosedürüne göre yönetilir. Hasta ve çalışanların güvenliğini tehdit edebilecek her türlü olayı (ramak kala ya da gerçekleşen istenmeyen olaylar, hukuka yansımış istenmeyen olaylar) kapsayacak şekilde düzenlenen Güvenlik Raporlama Sistemine; tüm çalışanlar, Güvenlik Raporlama Sistemi Bildirim Formu ile kalite yönetim birimine bildirim yapabilir. Bildirim formları, Şikayet ve Öneri kutularına da bırakılabilinir. Güvenlik Raporlama Sistemi Bildirim Formunda yapılan bildirimlerin gizliliğine yönelik bir istek olması durumunda gizlilik sağlanır. Yapılan bildirimlere yönelik kök neden analizi (KNA) yapılarak gerekli düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır.

 

ØGüvenlik Raporlama Sistemi Bildirim formlarına yönelik Kök Neden Analizi , kalite yönetim birimi, ilgili yönetici, komite, bölüm kalite sorumluları ile Kök Neden Analiz Formuna göre analiz edilir. Gerekli iyileştirme çalışmaları, gerekli ise düzeltici önleyici faaliyetler başlatılır. Güvenlik Raporlama Sistemi İzlem Formu ile kalite yönetim birimi tarafından takibi yapılır.

 

ØTüm çalışanlara Güvenlik Raporlama Sistemi ile ilgili eğitimler verilir. Güvenlik Raporlama Sistemi Bildirim sistemi ile ilgili çalışanların görüş ve önerilerinin alınmasına yönelik değerlendirme toplantıları, anket vb. faaliyetlerle düzenli aralıklarda sistemin kullanımı ile ilgili geri bildirimler alınır ve gerekli ise iyileştirme çalışmaları yapılır.

 

ØRisk yönetimine ilişkin süreçler Risk Yönetimi Prosedürüne göre yürütülür. İş Sağlığı Ve Güvenliği Risk Değerlendirmesi Yönetmeliğine göre belirlenen, Risk değerlendirmesi ekibi ile yönetmeliğe uygun olarak, Risk değerlendirmeleri, analizi ve gerekli iyileştirme çalışmaları yapılır.

 

ØHasta ve çalışan memnuniyet anketleri, Sağlık Bakanlığı tarafından belirlenen dönemlerde, anket uygulama rehberine göre, anket uygulama konusunda eğitim alan personeller tarafından yapılması sağlanır.

 

ØAnket sonuçları kalite yönetim birimi tarafından raporlandırılır. Rapor sonuçları 6 aylık dönemlerde düzenlenir ve her dönem en az 1 kez olmak üzere üst yönetim ile birlikte değerlendirilir. Değerlendirme sürecine gerekirse ilgili bölüm sorumlularda dahil edilir. Anket sonuçlarına göre gerekli düzeltici, önleyici faaliyetler başlatılarak gerekli iyileştirme çalışmaları yürütülür.

 

ØHasta, hasta yakınları ve çalışanların görüşlerinin değerlendirmesini, üst yönetime raporlandırılmasını ve gerekli DÖF’ in yürütülmesini takip eder Hasta şikayet yönetimi, Çalışan şikayetleri yönetim ekip çalışmaları ile hasta ve çalışan şikayet, öneri ve memnuniyet formları ile alınan geribildirimler düzenli aralıklarla değerlendirilir. Gerekli faaliyetler başlatılır.

 

ØSKS çerçevesinde yazılı düzenlemeler, Dokümanların Kontrolü Prosedürüne göre yürütülür.

 

ØSKS Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgilerin değerlendirilmesi sağlanır.

 

ØGösterge Yönetim Prosedürüne göre, Gösterge yönetimi çalışmalarının koordinasyonu sağlanır. İzlenecek her gösterge için süreçler, veri toplama ve analiz yöntemleri tanımlanır. Gösterge izlem formuna göre hedef analizleri yapılır, üst yönetim ve gösterge sorumluları ile değerlendirilir ve gerekli ise iyileştirme çalışmaları başlatılır. Kalite göstergelerine yönelik süreçlerin yönetilmesinden sorumludur.

 

ØKYB, SKS göre kurumun mevcut durumunu (hedefler, öz değerlendirme sonuçları, güvenlik raporlandırma, komite çalışma raporları, DÖF raporları, Gösterge izlem sonuçları, memnuniyet raporları vb.) tespit ederek, iyileştirme alanlarını belirler ve üst yönetime raporlandırır.

 

ØSağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesine Dair Yönetmeliği ve diğer mevzuatlarına göre yapılması gereken çalışmaları yürütür.